www.parkhotel.rzeszow.pl

Organizacja imprezy w restauracji

Tekst: A A A  |  Drukuj stronę
Organizacja imprezy w restauracji
Obecnie restauracja bardzo często służy jako miejsce, w którym obchodzone są najbardziej uroczyste dni. W związku z tym niezwykle często różnorakie lokale wynajmowane są i rezerwowane po to, aby celebrować w nich chrzty, komunie, czy też wesela. Organizacja takiej imprezy w punkcie gastronomicznym wymaga jednakże sporej sumy gotówki.
Ściślej rzecz ujmując, w restauracjach nie brakuje wszelkie rodzaju atrakcji jednakże nie da się ukryć, że są one bardzo kosztowne. Już sama sala wymaga kilku tysięcy złotych. Ponadto dochodzi do tego jedzenie i oczywiście alkohol. W kwestii alkoholu jest różnie. To znaczy, że z jednej strony może być on kupowany na miejscu i dodatkowo wzrasta wówczas suma jaką należy uiścić za wynajęcie danego lokalu, z drugiej natomiast można odpowiednio dogadać się z właścicielem restauracji czy knajpy po to, aby móc wnieść własny alkohol.
Jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju napoje to jest bardzo różnie bowiem w wielu miejscach obowiązuje coś co potocznie zwie się tak zwanym „korkowym". „Korkowe" to opłata jaką należy ponieść za otworzenie każej jednej butelki dostarczonej z innego miejsca niż dany lokal. Koszty te są niejednorodne i bardzo trudno jest je generalizować. Ich wysokość zależy przede wszystkim od miasta, w którym chcemy wynająć lokal oraz prestiżu i renomy danego miejsca. Dokładniej, suma ta waha się od kilku do nawet kilkudziesięciu złotych za butelkę!